آقای دکتر فانی ؛ فانی نشوید! فانی باقی بمانید!!
پورتال جامع علوم انسانی ؛خدمات آموزشی و مطالعات فرهنگی
وبسایت آموزشی؛ فرهنگی ؛ پژوهشی و خبری - داود غفاری - علم باید درباره زندگی سخن بگوید اگر میخواهید آن را تغییر دهید.رولان بارت

این نوشتار در گلایه دلسوزانه یکی از بازدیدکنندگان وبسایت آموزش و پرورش ایران و جهان که در ذیل مطلب     "" تهدید به اخراج 5 استقبال‌ کننده از روحانی! پر رویی هم حدی دارد!!""  کامنت گذاشته شده است به رشته تحریر درآمده که در ادامه می خوانید: 

1) فرهنگیان به معنای عام کلمه نقش بی بدیلی در خلق همه ی حماسه ها از بدو انقلاب تا کنون را بر عهده داشته اند؛ بویژه در حماسه عظیم و پرشور اخیر ملت بزرگ ایران با انتخاب دکتر حسن روحانی! که با تدبیر و دور اندیشی و با «امید» فراوان به «تغییر» رای دادند !! «به تغییر در شیوه مدیریت غلط و من در آوردی در حوزه های مختلف چون: آموزش و پرورش ؛ اقتصاد، سیاست و دیپلماسی؛ فرهنگ و هنر و ...و... و... »
2) زمانی که ایشان به عنوان سرپرست معرفی شدند آنهم بلافاصله پس عدم رای اعتماد به مدیر توانمند جناب آقای دکتر نجفی توسط مجلسیان!، بارقه ای از امید در دل بسیاری از فرهنگیان ، معلمان و کارکنان ستادی و اداری در سطح کشور به ویژه کلیه همکارانی که در دولت کریمه احمدی نژاد مورد غضب و بی مهری و حتی ظلم واقع شده بودند به سرعت ایجاد گردید .

r1.jpg

 همه آنهایی را که به نحوی در خلق این حماسه ملی و در نهایت در روی کار آمدن ... و امثالهم  نقش داشتند و طی 8 سال گذشته و بویژه از سال 88 به بعد بهای سنگین حمایت از حریت و آزادگی را با همه وجود پرداختند را تا این لحظه حداقل تا این لحظه متاسفانه نادیده انگاشته شده اند!!

3) جناب فانی پس از نشستن بر صندلی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش این موجی را که در رساندن ایشان به این موقعیت نقش داشتند را تقریبا به فراموشی سپردند! اولین ابلاغ را به کسانی دادند و کسانی را طرف مشورت خود قرار دادند که عموما نه اینکه در دولت قبلی حتی بیطرف نبودند! بلکه دارای پست های بالایی در وزارت آقایان فرشیدی ؛ علی احمدی و حاج بابایی بودند!! البته جز چند انتصاب محدود!! در این رابطه شما را به این مطلب آقای فانی دست مریزاد! ارجاع می دهم .
4) سرپرستان در وزارتخانه ها و در جایگاه خود دارای اختیارات بالایی اند. در دولت احمدی نژاد گاها حتی بیشتر از وزراء از این اختیارات بهره جسته می شد! و این بزرگواران دست به تغییرات گسترده در حوزه وزارت متبوعشان تا  انتخاب و آمدن وزیر می زذند! نمی دانیم چرا جناب فانی از این اختیارات تاکنون درحد محدودی استفاده کرده اند و اگر نگاهی هر چند گذرا در حوزه آموزش و پرورش داشته باشید؛ مشاهده خواهید کرد که تقریبا همه مدیران حوزه ستادی و اجرایی استانها و ادرات تابع همان افراد دولت قبلی اند. و اینان با جرأتی بیش از زمان احمدی نژاد به برخوردهایشان با نیروهای فرهیخته ؛ اصلاح طلب و آزاده در آموزش و پرورش  ادامه می دهند! و گویا هنوز از خواب بیدار نشده اند!
آری چه مساله ای باعث شده تا چنین رفتارهایی با شدتی بیش از گذشته به حیات خود ادامه دهند! آیا نه این است که جناب فانی نخواسته اند از اختیارات کامل و قانونی خود برای برکناری اینان استفاده فرمایند! 
5) آقای دکتر فانی ؛ فانی نشوید! فانی باقی بمانید!
در پاسخ به سئوالی که از جنابعالی پرسیده شد که: « در دوران سرپرستی‌تان فقط دو معاون را عوض کردید. اگر وزیر هم شوید این موضوع ادامه پیدا می‌کند یا این یک سیاست کاری در زمان سرپرستی شما بود؟»
فرمودید: «ما بازگشایی مدارس را در پیش داشتیم و این ایجاب می‌کرد که ثباتی در مجموعه مدیریت آموزش‌ و پرورش داشته باشیم. در این مدت ما تغییر در دو معاونت داشتیم. من قبلا هم گفته‌ام که کمیته انتصابات در آموزش‌وپرورش فعال است. ارزیابی مدیران فعلی در این کمیته با توجه به شاخص‌های تعیین شده مانند مشخصات معاونان و مدیران کلی ادامه دارد و وقتی ارزیابی‌مان به نتیجه برسد، افرادی که احساس می‌کنیم پایین‌تر از شاخص‌های دولت تدبیر و امید و آموزش‌ و پرورش است، از آموزش‌وپرورش می‌روند.»
و یا در پاسخ به پیاده کردن افراد بدون بلیط در آموزش و پرورش بیان داشتید که: « اجازه بدهید تا یکی‌دوماه دیگر، این موضوع را از روی عملکرد ما متوجه شوید.» 

جناب آقای فانی ما همچنان به امید خدا به تدبیر جنابعالی در دریافت پیام دولت امید و تدبیر سخت امیدواریم و همانطور که در همان مصاحبه  بیان داشتید که « من یک معلمم، حرف‌هایم را می‌زنم. حالا هر حاشیه‌ای می‌خواهد ایجاد شود، بشود.هر اتفاقی بیفتد، من یک معلمم با تمام مختصاتش و هر اتفاقی بیفتد، وظیفه خودم را انجام می‌دهم. بقیه هم حرف خودشان را بزنند.» این سخنان شجاعانه و جوانمردانه جنابعالی نشان از عزمتان برای تحقق وعده های دولت خدمتگذار در حوزه ی مهترین دستگاه تاثیر گذار و پر اهمیت دولت یعنی آموزش و پرورش دارد!! و به فرمایش خودتان جنابعالی یک معلمید وظیفه خودتان را انجام می‌دهید! بقیه هم حرف خودشان را بزنند. نکند خدای نکرده برای رسیدن به مقام زودگذر وزارت حاضر به معامله شوید.

امید آن داریم تا این شائبه ای که ((عدم جابجایی مدیران و نیروهای قبلی و مماشات با آنان و استفاده نکردن از اختیارات به استناد ثبات در مجموعه مدیریت آموزش‌ و پرورش به دلیل بازگشایی مدارس)) در دوران تصدیتان به عنوان سرپرست در اذهان بسیاری از فرهنگیان ؛ بویژه همکارانی که در طی 8 سال گذشته از دست همین نیروهای تمامیت خواه ؛ فراوان هزینه پرداخته اند. نقش بسته! به زودی زوده شود! حال چه به عنوان وزیر معرفی بشوید و چه نشوید! چه اگر معرفی شدید رای بیاورید و چه نیاورید!!

6) کوتاه سخن اینکه «جناب آقای فانی با عنایت به سوابقی که از جنابعالی سراغ داریم فانی نشوید بلکه همچنان فانی بافی بمانید! به قول شاعر دولت باقی ،فدای عشرت فانی مکن ! ان شاء الله » و تا اما بعد....

مطالب مرتبط به دکترفانی را بخوانید:

1) دکتر علی اصغر فانی : به عنوان وزیر معرفی می شوم

2) انتظارات جامعه و معلمان از فاني

3) آقای فانی دست مریزاد!

4) عقلانیت و احتیاط در تصمیم از ویژگی‌های مدیریتی "فانی" است!!!

www.edudavid.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: